/* script Google analytics */

vineri, 18 martie 2011

Vacanta 2008 - periplu prin tara - ( IV ) - Scurt tur al manastirilor...

  Drumetia noastra pe Ceahlau, desi minunata prin experienta oferita, a lasat urme. Chiar dupa o zi de repaus mai mult la orizontala nu ma simteam deloc extraordinar, asa ca am decis sa plecam pe un traseu de manastiri si în functie de cum ma simteam sa înnoptam în zona Neamt sau sa mergem direct spre casa la Braila.
  Pe traseul Durau - Gura Humorului peisajele sunt superbe. Tinta noastra initiala a fost Manastirea Voronet. Nu mai vizitasem manastirile din Moldova de multi ani si am fost oarecum surprins sa constat cât de "comerciale" au devenit lucrurile prin zona. La Voronet este un fel de târg de dimensiuni respectabile, cu multe tarabe ce vând în general kitch-uri pentru turisti. Dar, de fapt, acelasi lucru poate fi întâlnit si în alte tari, de exemplu la multe obiective din Grecia. Daca partea cu aceste suveniruri este acceptabila si oarecum normala, nu la fel mi s-a parut modul în care esti taxat aproape pentru orice la multe manastiri, culmea fiind atinsa la Manastirea Neamt, unde un calugar cu o vârsta respectabila care vindea bilete la intrare, practic negocia cu fiecare familie (noua ne-a spus clar sa platim echivalentul a un bilet si jumatate si sa intram fara bilet...). Parca destul de urât din partea unor fete bisericesti...
  In alta ordine de idei, impresiile despre manastirile vizitate - excelente. Am oprit în trei locuri, la manastirile Voronet, Neamt si Agapia. Cladirile arata bine, îngrijite, ba chiar as spune ca în jurul manastirilor se simte un aer de prosperitate, sugerat poate de casele de oaspeti ale acestora. Impresia mea este ca manastirile au început sa faca turism si acest lucru se observa. Cele câteva imagini cu manastirile mentionate (în ordine: Voronet, Neamt, Agapia) nu sunt suficiente pentru senzatia oferita de vizitele efective.













  Picturile de la Voronet, albul Agapiei si serenitatea manastirii Neamt, toate ne-au indus o stare de încântare în fata unor repere turistice veritabile ale României.
  Din pacate, chiar de la Voronet a devenit clar ca durerile de spate erau destul de deranjante si nu ne-am continuat drumul spre Putna pentru a mai ramâne în partea de nord înca o zi sau doua, ci am apucat încetisor drumul spre casa, astfel alegând sa oprim doar la Neamt si Agapia.
 Dar ne-am promis ca vom reveni în viitor cu un pelerinaj mult mai extins la manastirile din nordul Moldovei si Bucovina.
  Concluzia acestei minivacante? Noua zile frumoase, care ne-au scos din rutina si ne-au adus aproape de locuri speciale. Ne-am bucurat de frumusetile naturii, ne-am pus la încercare fortele în drumetia pe Ceahlau (dar satisfactia a fost pe masura...), am admirat locuri care pot fi cu adevarat repere turistice ale României , ne-am rugat în câteva locuri sfinte si nu în ultimul rând, ne-am pus câteva borne (promisiuni...) în agenda viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu