/* script Google analytics */

luni, 21 martie 2011

Paste 2009 (-II-) - Nisipurile de Aur

  Dupa vizita la Domeniul Regal din Balcik ne-am îndreptat spre Nisipurile de Aur, curiosi sa luam contact cu hotelul Viva. Am gasit relativ usor locatia hotelului (cu ajutorul hartii pe care o aveam pregatita si datorita spiritului de observatie al Andreei) si mi-a placut de la început faptul ca exista o parcare proprie supravegheata a hotelului.
  Despre hotel, ce pot spune. Camere spatioase, dotari conform clasificarii, mult peste majoritatea hotelurilor de 3-4 stele de pe litoralul nostru. Comparând si cu experientele pe care le-am avut ulterior, pot spune ca hotelul Viva merita cu adevarat 4 stele, iar diferentele majore fata de un hotel de 5 stele de pe litoralul bulgaresc constau în: programe de entertainement mult mai putin consistente, lipsa a 1-2 restaurante a-la-carte, un bar cu servicii mai slabe. Deci deosebirile nu au fost evidente la nivel de cazare si masa, ci la serviciile conexe (importante si ele, totusi...).
 
  Imediat dupa sosire am primit bratarile specifice si am luat deja cunostinta cu ceea ce înseamna all-inclusive la hotel Viva. Nu are rost sa intru în detalii privind oferta all-inclusive. Voi spune totusi ca a fost peste asteptari, atât ca sortimente oferite, cât si ca prezentare. Aranjamentele culinare au fost mai frumoase la Viva decât ce aveam sa întâlnim un an mai târziu la Nessebar la 5 stele. Au fost si persoane care aproape nu paraseau restaurantul, barul sau lobby-ul decât eventual pentru scurte plimbari.
  Hotelul Viva este plasat la o distanta relativ apreciabila fata de plaja (ceea ce poate fi un inconvenient vara), dar are o piscina superba si în plus este amplasat într-o zona cu multa vegetatie. Am facut în prima zi mai multe plimbari prin statiune, pe plaja, prin zona comerciala si peste tot lucrurile începusera sa se anime binisor.
  Pot spune ca mi-a placut Nisipurile de Aur, dar cu siguranta nu este cea mai frumoasa statiune de pe litoralul bulgaresc. Am realizat si câteva fotografii, care din pacate, cum voi povesti mai jos au ramas in final si singurele pentru ultimele zile.







 
Piscina hotelului
  A doua zi ne-am trezit devreme, având în plan o excursie pâna la Nessebar. Asa suntem noi, precum majoritatea turistilor, dornici sa vedem locuri noi, sa descoperim lucruri inedite când avem ocazia. Nu putem sta într-un loc asteptând "momentele" din programul all-inclusive... Asa ca, odihniti si bine dispusi, am plecat dupa micul dejun spre sud, pâna la Nessebar, care este cam la 100 km distanta de Varna. Din pacate, la plecare ...surpriza! Când Andreea încearca sa faca o fotografie în fata hotelului, camera noastra foto pur si simplu moare.... Dupa ce am reparat-o (peste vreo 3 luni, la reprezentanta Sony...) am aflat ca a fost un scurtcircuit care a provocat un defect minor, dar ce folos...am ramas fara posibilitate de a fotografia la Nessebar. De atunci nu am mai plecat în vreo excursie fara backup la camera foto...
  Drumul pâna la Nessebar este foarte frumos, un drum cu destule portiuni de coasta, unde soseaua merge pe partea superioara a falezelor litorale, într-un traseu cu serpentine....deci complet diferit ca profil de litoralul românesc, care este practic la nivelul marii. Nessebar-ul este o frumusete de orasel. Stiam ca este obiectiv protejat UNESCO, dar eram curiosi sa vedem cum arata în realitate. Pe locul fostei cetati antice Mesembria, pe o peninsula unita de tarm printr-un istm îngust, Nessebar-ul este un miniorasel cu aspect medieval, cu multa biserici functionale sau în ruine, cu multe pravalioare traditionale, hoteluri si locuinte ale celor care chiar traiesc acolo permanent. Vorbim evident despre partea veche a orasului, pentru ca Noul Nessebar este puternic dezvoltat turistic (nemaivorbind ca lânga el se afla imediat în proximitate statiunile Sunny Beach si Elenite. Hoteluri moderne, restaurante, cluburi si evidente posibilitati de agrement pentru sezonul de vara, toate acestea ne-au facut sa intuim ca poate fi locatia unei foarte reusite vacante estivale. Ne-am plimbat pe stradutele înguste, am ocolit zidurile exterioare, am intrat în bisericute si am admirat barcile trase în porturile oraselului. A fost o excursie foarte reusita, iar spre seara ne-am reîntors la Nisipurile de Aur.
  In a treia zi (duminica) gazdele au organizat la amiaza o mica slujba religioasa, cu preot si tot ce trebuie. Masa de prânz a fost cu elemente specifice Pastelui (oua rosii, miel, cozonac, pasca, etc). Iar seara a fost organizata o masa festiva, care a excelat prin decoratiuni si mai ales prin multe dulciuri senzationale. Luni am plecat dupa micul dejun, cu intentia de a ne abate din drum la capul Kaliakra. Din pacate ziua plecarii a fost marcata de o ploaie sâcâitoare, care ne-a însotit pâna spre Hârsova. Asa ca am renuntat la vizita la Kaliakra, dar am trecut-o în agenda pentru 2010, deoarece hotarârea noastra era luata - în 2010, de Paste, urma sa revenim în Bulgaria....  In alta locatie desigur, cu alte obiective....dar despre asta în postarea dedicata acestui sejur. Oricum, pentru un prim contact cu Bulgaria, impresiile noastre au fost excelente. Poate am avut si un dram de noroc cu hotelul ales (recomand hotelul Viva pentru toti cei nu foarte pretentiosi..), poate ne-a impresionat orasul vechi Nessebar, cert este ca am considerat sejurul de Paste din 2009 drept o reusita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu